דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יוטיוב או תוכניות ריאליטי - מי יגיע ראשון לפסגה 

מאת    [ 15/12/2011 ]

מילים במאמר: 601   [ נצפה 3734 פעמים ]

דור העתיד של המוזיקה צומח היום מהר יותר מבעבר. אם נתרכז בהיסטוריה של המוזיקה המזרחית, רבים מהזמרים המצליחים והאהובים ביותר החלו בגיל מאוד צעיר קריירה שנמשכת שנים רבות. אבל פעם היה קשה בהרבה להצליח מאשר בימינו. פעם לא הספיק רק הכישרון ? היה צריך גם הרבה מזל. יעידו על כך אומנים רבים כשריף, רון שובל, מוג'דה, ג'ולייטה ומידד טסה. הרשימה המכובדת הזו מאכלסת בתוכה אומנים שהחלו את הקריירה המוזיקלית בגיל צעיר. את רובם מישהו גילה במקרה, מישהו האמין בכישרון, החליט להשקיע ולדחוף אותם קדימה. מדובר במאבק ארוך, מתמיד ובלתי פוסק של הישרדות בתחום השואו ביזנס האכזרי, בז'אנר שבע ומגוון וקהל שמצד אחד צמא למוזיקה חדשה ומאידך שומר אמונים לאומנים הוותיקים האהובים עליו. לא פשוט לפרוץ החוצה והדרך לפסגה רצופת מהמורות ומכשולים.

 אין ספק שהמגמה הזו השתנתה מאוד בשנים האחרונות. "בית הספר למוזיקה" היא דוגמה מצוינת. כל הילדים המגיעים להיבחן לאודישנים ולשיר בתוכנית הם ילדים צעירים מאוד, אנונימיים, לרובם אין ניסיון בתחום כלל, ההכשרה המוזיקלית שלהם משתנה מאחד לאחר, אך את כולם מאחד הרצון לתת את המיטב שלהם על מנת להצליח להגיע לקריירה שתשנה את חייהם לעד. תוכניות ריאליטי מוזיקליות, ובראשן "כוכב נולד" כבר הולידה שורה ארוכה של כוכבים גדולים במוזיקה הישראלית.היום לאחר שכבר שודרו מספר תכניות אפשר לומר זאת בוודאות על חלק מהמשתתפים "הקטן גדול יהיה". לדוגמא הילד מישל כהן שהצליח להדהים עם קול ענוג וערב. 

היתרון הגדול של "בית הספר למוזיקה" נובע מכמה סיבות. ראשית, כמו כל התוכניות בתחום ? החשיפה הענקית של הילדים לאמצעי המדיה מעניקה להם במה רחבה מאוד הישר אל לב הקהל הישראלי שצופה בתוכניות אלו בשקיקה. שנית, מרגש מאוד לראות את הקטנים החמודים האלו שרים כל כך יפה. שלישית, התברכו הילדים לא רק בכישרון ? אלא גם בעבודה עם הטובים והבולטים שבין אומני ישראל ? החל ממתי כספי ויהורם גאון הוותיקים ובעלי קריירות ארוכות ומרשימות, וכלה במשה פרץ וקרן פלס, המייצגים את הדור המצליח של המוזיקה הישראלית העכשווית. עבודה עם מנטורים שכאלו ממקור ראשון בהחלט עשויה לבנות קריירה. רביעית, אחרי הפריצה הגדולה הזו ? כבר לא חייב להתנהל מאבק קיומי וקשה יום, כפי שחוו שריף, ג'ולייטה, רון שובל ודומיהם.

מצד שני עומד דור מוזיקאים צעיר המבסס את התקדמותו על גבי האינטרנט. הדור הזה הוא דור דיגיטלי לחלוטין. דור המבלה מול מסך המחשב יותר שעות מאשר עם חברים או בני המשפחה. היום, יותר מאי פעם, האינטרנט בכלל ואתר יוטיוב והרשתות החברתיות בפרט, הן דרך מעולה, זולה, לעתים קצרה מאוד להגיע למעמד כוכבים. האומנים הצעירים של היום מכירים היטב את העולם הזה ורבים מהם השכילו לבנות לעצמם פלטפורמה איתנה אשר מיצבה את מעמדם ובנתה להם קריירה מרשימה. היום לא בהכרח צריך סוכן ממולח, לא חייבים לשלוח סינגלים לכל התחנות בארץ. בעזרת יוטיוב אפשר לצלם קליפים ולהעלותם לרשת ללא כל סינון או הגבלה, אפשר באמצעות מיכשור מתאים להקליט בבית מוזיקה באיכות יפה (אמנם לא של אולפן הקלטות, אך עדיין איכות סבירה מספיק), אפשר לבנות אתרים או ערוצים רשמיים, וכמובן להעלות לפייסבוק דף אמן מעודכן, אשר צובר מעריצים עקב שמועות מפה לאוזן ושיתוף הפוסטים ברשת.

 גם אם נדמה ששבענו מתחרויות זמרה, הוכיחו לנו שוב ב"קשת" שלעולם "לא נפסיק לשיר". מטרת "בית הספר למוזיקה" היא למצוא את הכישרון הגדול הבא בקרב ילדים צעירים, רובם אפילו לא נערים, אך כישרון יש להם והרבה. האם ייצא מהתוכנית הזו הסופרסטאר הבא של ישראל? האם הצעירים המוכשרים האלו מוכנים כבר בגיל כה צעיר לחשיפה תקשורתית חסרת תקדים? האם נשמע מהם לאחר סיום התוכנית או שיהפכו בעל כורכם ל"פליטי ריאליטי"? ימים יגידו.

 הדור הצעיר המייצר מוזיקה מזרחית בימינו זוכה להצלחה רבה מאוד ועובד קשה על מנת להצדיק אותה, אך עושה רושם שהחיים עבורם קצת קשים פחות מבעבר. אם אומנים משכילים להתפרסם דרך פלטפורמות פופולאריות דוגמת תוכניות טלווזיה ? החשיפה רבה מלכתחילה, אם משתמשים ב-יוטיוב וברשתות החברתיות ? שיווק נכון עושה את העבודה טוב יותר, לעתים אפילו יותר מהמוזיקה עצמה. אם אתה שם (בטלויזיה או ביוטיוב) אתה קיים.

 

מוטי לוכים - מבקר מוזיקה מטעם עצמו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב